Wednesday, April 14
Home»Boli infecțioase»Dormitul previne răceala
Boli infecțioasePrevenție

Dormitul previne răceala

Virușii care provoacă răceala obișnuită stau la pândă întotdeauna. Dar ia în considerare acest lucru: Chiar dacă atingi o clanță sau o tastatură acoperită cu germeni reci de la o persoană infectată, nu întotdeauna răcim.

“Uneori, când eși expus la viruși, ajungi să te îmbolnăvești,” spune Aric Prather, un psiholog de la Universitatea din California, San Francisco, care studiază modul în care comportamentul noastru îți poate influența sănătatea.

Răceala poate fir prevenit cu un somn bun

Sistemele tale imunitare se feresc deseori de virușii care provoacă răceli. Dar cât de bine montează corpul tău această  apărare poate varia.

Prather a vrut să documenteze măsura în care un somn bun este protector. Deci, el și un grup de colegi au recrutat 164 de bărbați și femei sănătoși – vârsta lor medie era de 30 de ani – pentru a participa la un studiu.

 Folosirea agendelor de somn și a unui dispozitiv similar cu un Fitbit, cercetatorii au evaluat somnul fiecarui participant timp de o saptamana.

Apoi, oamenii de știință au pulverizat în nasul fiecărei persoane un virus rece rece.

” Le-am infectat cu virusul rece “, spune Prather, apoi a pus în carantină pe toată lumea și a urmărit să vadă cine s-a îmbolnăvit. Rezultatele studiului apar săptămâna aceasta în revista Sleep.

“Ceea ce am constatat a fost că persoanele care dorm cel mai puțin au fost mult mai susceptibile de a dezvolta o răceala “, spune Prather.

De fapt, adulții care au realizat în medie cinci sau șase ore pe noapte în timpul studiului au fost de patru ori mai predispuși să răcească decât persoanele care au dormit cel puțin șapte ore pe noapte.

Analizat într-un alt mod: aproximativ 39% dintre cei care au dormit șase ore sau mai puțin s-au îmbolnăvit. Dintre cei care au dormit mai mult de șase ore, „doar 18% au primit răceli”, spune Prather. – E frapant.

De ce un somn bun este protector nu este încă clar, dar oamenii de știință au o bănuială.

” Există dovezi că persoanele care nu dorm suficient au niveluri mai ridicate de inflamație “, spune Sheldon Cohen, un psiholog la Universitatea Carnegie Mellon, care studiază răceala de zeci de ani și a fost co-autor al studiului.

Alți factori și comportamente pot crește și susceptibilitatea, sugerează cercetările. De exemplu, vârsta poate juca un rol, iar fumatul, stresul cronic și lipsa exercițiilor fizice ne pot face mai sensibili.
În ceea ce privește valoarea somnului, studiul lui Prather este încă o dovadă că mulți dintre noi nu obținem suficient. Fundația națională a somnului recomandă adulților să primească cel puțin șapte ore pe noapte. Și copiii și adolescenții au nevoie de și mai mult.